Sport és ízületi fájdalmak, Sport és ízületek

Ízületkímélő sport - hogyan csináld - Magazin - VitalAbo Online Shop

KiemeltMD KollagénMely esetekben ajánljuk?

betegségek ízületek okozza

A sportsérüléseket természetesen elkerülni a legjobb — itt is beszélhetünk prevencióról, úgy is mint megfelelő bemelegítés és sportolás utáni levezetés, lehetőleg szakember által összeállított edzésterv, megfelelő sportruházat, és persze saját fizikai korlátaink felismerése, elegendő regenerációra szánt idő mellett. Ha azonban már megtörtént a baj, a pihenésnek és a gyógyulásnak, illetve az ehhez szükséges idő szem előtt tartásának itt is kulcsszerepe van.

A sérült testrész nehezen gyógyul meg, ha sérülés után ismételten terhelik, sőt súlyosbíthatja az akut sérülést, és krónikussá alakíthatja, így nagyobb valószínűséggel fordulhat elő és nehezebben kezelhető.

A kisebb ficamok, húzódások esetén jellemzően 2 hét pihenés és a sportterhelés átmeneti felfüggesztése jelentős javulást eredményez. Azonban ha ennyi idő alatt nem áll be pozitív változás, indokolt lehet a sport orvossal való konzultáció.

Ízületi injekcióterápia (hyaluron / kollagén) szakorvosi vizsgálattal

Egy alapos kivizsgálás és képalkotó diagnosztika segít meghatározni a sérülés természetét, és ezáltal a rehabilitációs stratégiát is, hogy semmi ne állhasson a gyors, szövődménymentes gyógyulás útjába. A sérülés természetének megértése nagyban segíti a felépülés alatti lelki regenerálódást is. Mik támogathatják mindezt?

glükozamin kondroitin tartalmú készítmények

Regenerációs idő betartása Az egyik legfontosabb tényező, a további sérülés, vagy annak krónikussá válása elkerülése érdekében ki kell várni a gyógyulási időt.

Gyógytorna Miután ízületi és lábízületi kezelés kezdeti gyulladás lecsillapodott, az ízület korai mozgatása a teljes mozgástartomány helyreállítása érdekében kritikus fontosságú.

Fiatalkori ízületi gyulladás

Ezt a mozgásprogramot ajánlatos gyógytornász vagy fizioterapeuta irányításával végezni. A sportoláshoz való korai visszatérés, amíg az ízület mozgása még korltozott, növelheti a további sérülések kockázatát! Étkezés, táplálékkiegészítők Számos olyan élelmiszer és táplálékkiegészítő létezik, amelyek segíthetnek a szervezet gyorsabb gyógyulásában egy sérülés után.

gyakorlatok a térd ízületi gyulladásának kezelésére

A fehérjében gazdag ételek fogyasztása támogatja a szervezet izomépítési folyamatát. Az omega-3 zsírsavak, amelyeket bevihetünk táplálékkiegészítőkkel és természetes forrásokból is, pl lazacból, szardíniából, chia magból, dióból és szójababból, szintén gyulladáscsökkentő hatással bírnak, és segítenek felgyorsítani a gyógyulást.

Elérhetőségeink

A C-vitaminban gazdag citrusfélék és sötét leveles zöldségek szintén jó gyulladáscsökkentők, és fokozzák a szöveteket újjáépítő kollagén termelését.

MD orvosi kollagén injekciós terápia A kollagéntermelés serkentése mellett célzottan, lokálisan is alkalmazhatjuk: a kollagén segíti a regenerációt mind porckopásból, artrózisból eredő ízületi fájdalmak, mind sérülések esetén.

ízületi betegség reuma

A kollagén injekció az ízületi gyulladás, ízületi kopás által érintett sport és ízületi fájdalmak szövet inak, izmok, szalagok, ízületi tok helyreállító folyamatait segíti, és ez a kúraszerűen alkalmazott terápia biztonságosan alkalmazható azon betegek esetén is, akiknél a hagyományos fájdalomcsillapítók, szteroidok nem javasoltak pl.

A készítmények fő hatóanyaga a kollagén, amelynek a szalagok, ízületek felépítésében, ezen keresztül az ízület stabilizálásában fontos szerepe van.

Az ízületi gyulladás okai és kezelése

Ellenállásos edzés A pihenőidő alatt tapasztalhatunk izomveszteséget, még a nem sérült területeken is. Így az izomerősítésnek kiemelt szerepe van a sporthoz való gyorsabb visszatérésben, az igen hatékony ilyen esetekben: javítja az egyensúlyt, a reflexszabályozást és az állóképességet a sérült szövetekben.

Ízületi gyulladás és időjárás: Miért fájdulnak meg az ízületek az időjárás változásával? Az ízületi rendellenességekben szenvedők több mint kétharmada úgy gondolja, hogy fájdalmaikat az időjárás okozza. A kutatók szerint ez nem biztos, hogy olyan lehetetlen, mint amilyennek hangzik. Azonban az időjárással kapcsolatos orvosi tanulmányokat bonyolult elvégezni.

Ezt gyakran kondicionáló és állóképességi edzéssel együtt hajtják végre, hogy felkészítsék a sérült területet az újbóli terhelésre. Összefoglalva, a sportsérülésből való gyors felépüléshez a sérült sport és ízületi fájdalmak korai gyógyulási folyamatának kezelésére és személyre szabott rehabilitációs stratégiára van szükség.

amikor köhögési fájdalom jelentkezik a csípőízületben

Bátran alkalmazzunk kiegészítő terápiákat a mihamarabbi regenerálódás érdekében, hogy egészséges, erős testtel térhessünk vissza kedvenc sporttevékenységünkhöz.

További a témáról